Direktlänk till inlägg 25 april 2010

<3...

Av mary jane love - 25 april 2010 14:15



  


nyaste bilden på lilla magen, som börjar bli rätt så stor. <3


______________________________


Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen.

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mary jane love - 7 juni 2010 18:29


        Ditt barn är ungefär 30 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 2,2 kg. Huden börjar ändra färg från röd till rosa och kroppen fortsätter att lagra underhudsfett. Nu ökar inte mängden fostervatten längre utan ligger kvar p...

Av mary jane love - 5 maj 2010 00:10


    Älskling börjar bli stor nu, och märkas allt mer.. rör sig hela dagarna och är jätterolig :D.. Nu har man fått se lägenheten som jag och hjärtat ska bo i.. Den är verkligen underbar, hade väntat mig något helt annat.. så glad just nu.<3 ...

Av mary jane love - 19 april 2010 14:00

           Fick idag reda på att jag ska få en egen lägenhet till mig och bäbis, socialen kommer att köpa in timmar av personal till att hjälpa mig med tx. ekonomi. Är jättelycklig att jag ska få något eget, så nu blir det spara varenda slant...

Av mary jane love - 11 april 2010 10:00

    Min syster fyllde år idag så jag åkte upp och myste med henne och hennes son, Kenan.          Bilder på Kenan och magen <3   _________________________________________________   Nu går det att höra barnets hjärta med ett va...

Av mary jane love - 30 mars 2010 17:30


         Din mage blir större och desto mer påverkar den din matsmältning. Vissa kvinnor kan dras med förstoppningsproblem eller halsbränna. Halsbränna kan du själv försöka lindra genom att äta många små mellanmål istället för färre rejäla må...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards